Monday, August 2, 2010

INCEPTION

efendim,
bu yazi nasil baslar nasil biter walla ben de bilmiyorum..
haydi rastgele..

'ruyalarda bulusuruz bu sarkiyla kavusuruz' temali oldukca orijinal bir senaryonun super titizlikle ele alindigi, ve de yillarca uzerinde ugrasildigi su goturmeyen kaliteli bir film izledigimiz muhakkak.

efendim dicaprio'nun muhtesem gelisen oyunculuk yetenegi, senaryo uzerinde yillarca ugrasilmis olmasi, cok super yaratici olmasi gibi konularla fazla vaktinizi almak istemem.

ozetle beynimi yoran bir film izledim.
parallel kurgulari takip etmekte zorlanip yoruldugum gibi surekli genisleyen zamansal boyutlar arasinda adaptasyon sureci yasarken de yoruldum..
yani arabanin dusme saniyesinin asansordeki yercekimi surecine baglanirken karlar icindeki adamlarin birbirlerini haklamalari arasindaki zamansal genislemeler beynimi yordu acikcasi.

Cillian Murphy'nin hastasiyiz o ayri....

bir de ruyalara baglanip guzellesmek, yani bu baglami bir cesit uyusturucu gibi dusunme fikri super olmus bence.

ve fakat dicaprio abimizin disindaki diger bilincaltilarin super kaymak gibi olmasi ayrica beni supheye dusurdu. tamam abimiz bu bilincalti alemlerinde cok gormus gecirmis, travmalar yasamis da diger insanlarin hic mi bilincalti derdi, kompleksi, tasasi olmamis diye sorarim size ey dostlar..

herseyin cok kisisel aktigi DiCaprio-Mal iliskisinde arada kaynayan bir cumlelik de olsa bir toplumsal elestiri vardi, dikkatimi cekti.. 'iste zaten sosyal guvenlik numaralari, kredi kartlari bunlar zaten hep bizi izlemiyor mu' gibi bir cumlecik sarfetti arada Mal kizimiz.. bu cumle de biraz baglamsiz geldi bana.. saglik olsun..

filmi cok degerli buldugum muhakkak, ama cok manyakca etkilendigimi soyleyemeyecegim.
illa ki karmasadan hoslaniyorsam Shutter Island'i bin kere tercih ederim.

ayrica her gece birden fazla ruya goren birisi olarak kendimden de endiselendim.. hanginiz beynime ne fikirler ekip caliyorsunuz kim bilir.

yine de tesekkur eder, yapan ellere hurmetlerimizi sunarimm..

fundalik

No comments:

Post a Comment